Voeg magie toe aan je leven met AR - Winterswijk
in overleg
Datum in overleg
Locatie de klas
Categorie 4-12 jaar Digitale geletterdheid
Groep groep 3, groep 4, groep 5, groep 6, groep 7, groep 8
Tags creatieve technologie Winterswijk
Prijzen
  • per groep € 105,00
  • Punten-/activiteitenabonnement 38 punten
Download Toevoegen aan agenda
Terug

Voeg magie toe aan je leven met AR - Winterswijk

Verzorgd door de leesmediacoach van de bibliotheek

Door computeranimaties te combineren met de camera van de iPad kun je allerlei fantastische afbeeldingen en effecten toevoegen aan de echte wereld en zo die eigen wereld wat magie geven. Met behulp van de app CoSpaces ontwerpen de leerlingen een object of een tentoonstelling en projecteren ze deze in de echte wereld om hen heen.

Thema
Het thema van de verwerking wordt in overleg met de educatiemedewerker bepaald en kan aansluiten bij een actueel thema in de klas.
In overleg met de educatiemedewerker kies je een onderwerp:

Expositie (groep 3-8)
Tijdens deze les gaan de leerlingen aan de slag met de app CoSpaces en bouwen zij een eigen expositie die zij via de iPad projecteren in het lokaal, de kantine of het speelplein op school. Het kan bijvoorbeeld gaan om een kunstexpositie, een dierentuinweergave of een tentoonstelling over het oude Egypte.

Hologram (groep 6,7,8)
De leerlingen maken in deze les een eigen hologram in de app CoSpaces. Er wordt gebruik gemaakt van een speciale Merge Cube, een kubus met QR-codes, waarop hun hologram geprojecteerd wordt. Als zij via de iPad naar de kubus kijken, dan kunnen zij hun eigen ontwerp van alle kanten bekijken. Maken ze een vogelhuisje waar je binnenin kunt kijken? Een planeet die door het leslokaal draait?

Lesdoel
De leerlingen ontdekken dat ze AR al heel vaak gebruiken in het dagelijks leven in de vorm van filters. Ze leren ook andere toepassingen van AR en maken kennis met een nieuw computerprogramma.

Opzet
Eén les van 90 minuten

Kerndoelen

  • De leerling gebruikt passende strategieën bij het creëren en gebruiken van verschillende typen digitale producten
  • De leerling programmeert een computerprogramma met behulp van computationele denkstrategieën

per groep

€ 105,00
Punten-/activiteitenabonnement

Punten in mindering op tegoed

38 punten