Datum | in overleg |
Locatie | de klas |
Categorie | 4-12 jaar Digitale geletterdheid |
Groep | groep 6, groep 7, groep 8 |
creatieve technologie Winterswijk | |
Prijzen |
|
Download | Toevoegen aan agenda |
Deze les gaan leerlingen de virtuele wereld ontdekken aan de hand van VR-brillen. Ook gaan zij zelf aan de slag met het ontwerpen van een 3D-wereld. Het uitgangspunt is een thema of een boek. Welke verhaalelementen kies je, en hoe ga je deze vormgeven in een 3D-wereld? Ze ontwerpen deze virtuele wereld op de computer en kunnen hem opslaan om de ervaring te delen.
Het ontwerpen van de wereld wordt op verschillende niveaus aangeboden. De leerlingen leren de wereld vorm te geven en gaan aan de slag met het animeren van de figuren. Tenslotte ontdekken ze hoe ze hun personages kunnen programmeren om bepaalde acties uit te voeren om de VR-ervaring nog interactiever te maken.
Lesdoel
De leerlingen leren passende beelden te kiezen om een verhaal te vertellen. Ze leren op niveau en in stappen programmeren en personages animeren. Ze ervaren hoe een VR-bril werkt.
Opzet
Eén les van 90 minuten
Kerndoelen
Voorwaarden
Tijdens de les werken de leerlingen (in tweetallen) op hun eigen laptops/chromebooks. De bibliotheek komt met een kist VR-brillen.