Datum | in overleg |
Locatie | de klas |
Categorie | 4-12 jaar Digitale geletterdheid |
Groep | groep 4, groep 5, groep 6, groep 7, groep 8 |
Berkelland creatieve technologie Oost Gelre | |
Prijzen |
|
Download | Toevoegen aan agenda |
De Ozobot
De kinderen gaan het leuke robotje ‘Ozobot’ programmeren aan de hand van een (zelfgeschreven) verhaal. Ze laten de Ozobot het verhaal uitbeelden door een route met stiften te tekenen; Ozobot kan de lijnen volgen en zo over een ondergrond bewegen, een kasteel binnengaan of onder een zelfgemaakte brug doorlopen. Welke elementen uit het verhaal kies je, en hoe beeld je ze uit?
Thema
Deze les sluit goed aan bij een actueel thema in de klas. In overleg met de educatiemedewerker bepaal je het thema en de kaders van het verhaal. Zo kan het verhaal geïnspireerd worden op een gelezen boek, of op een thema uit de geschiedenis. Of de Ozobots maken een reis langs verschillende plaatsen die de leerlingen net geleerd hebben.
Opzet
Éen les van 60 minuten
Doelstellingen
Kerndoelen / leergebied
Samenwerken, Computational thinking, Problemen oplossen
Het product sluit aan bij
• 21e eeuwse vaardigheden
• Verhalen vertellen
• Creativiteit
• Techniek
Materiaal
Ozobots (15st), papier en stiften
Klik hier voor een kort filmpje met uitleg (gemaakt tijdens onze materialendag)