De bibliotheek gaat op 11 april over op een nieuwe manier van inloggen. Lees meer hierover op onze speciale pagina.

Ozobot programmeren met kleurcodes
Categorie 4-12 jaar Digitale geletterdheid
Groep groep 4, groep 5, groep 6, groep 7, groep 8
Tags Berkelland creatieve technologie Oost Gelre
Prijzen
  • per groep € 46,00
  • Punten-/activiteitenabonnement punten in mindering op tegoed 17 punten
Terug

Ozobot programmeren met kleurcodes

Verzorgd door de leesmediacoach van de bibliotheek

De Ozobot
De kinderen gaan het leuke robotje ‘Ozobot’ programmeren aan de hand van een (zelfgeschreven) verhaal. Ze laten de Ozobot het verhaal uitbeelden door een route met stiften te tekenen; Ozobot kan de lijnen volgen en zo over een ondergrond bewegen, een kasteel binnengaan of onder een zelfgemaakte brug doorlopen. Welke elementen uit het verhaal kies je, en hoe beeld je ze uit?

Thema
Deze les sluit goed aan bij een actueel thema in de klas. In overleg met de educatiemedewerker bepaal je het thema en de kaders van het verhaal. Zo kan het verhaal geïnspireerd worden op een gelezen boek, of op een thema uit de geschiedenis. Of de Ozobots maken een reis langs verschillende plaatsen die de leerlingen net geleerd hebben.

Opzet
Éen les van 60 minuten

Doelstellingen
Kerndoelen / leergebied
Samenwerken, Computational thinking, Problemen oplossen

Het product sluit aan bij
• 21e eeuwse vaardigheden
• Verhalen vertellen
• Creativiteit
• Techniek

Materiaal
Ozobots (15st), papier en stiften

Klik hier voor een kort filmpje met uitleg (gemaakt tijdens onze materialendag)

Dag Datum Tijd
- in overleg
23 oktober 2023 - 31 juli 2024
in overleg de klas