Datum | in overleg |
Categorie | 12+ Digitale geletterdheid |
Groep | leerjaar 1 vo, leerjaar 2 vo |
creatieve technologie | |
Prijzen |
|
Download | Toevoegen aan agenda |
Het uitgangspunt is een thema of een boek. Welke verhaalelementen kies je, en hoe ga je deze vormgeven in een 3-d wereld? Je ontwerpt deze wereld op de computer, daarna zet je een 3-d bril op en stap je je eigen verhaal binnen!
Het ontwerpen van de wereld wordt op verschillende niveau’s aangeboden. De leerlingen leren de wereld vorm te geven en gaan aan de slag met het animeren van de figuren. Tenslotte ontdekken ze hoe ze hun personages kunnen programmeren om bepaalde acties uit te voeren om de VR-ervaring nog interactiever te maken.
Lesdoel
De leerlingen leren passende beelden te kiezen om een verhaal te vertellen. Ze leren op niveau en in stappen programmeren en personages animeren. Ze ervaren hoe een VR-bril werkt.
Opzet
Eén les van 90 minuten
Doelstellingen:
programmeren, samenwerken, problemen oplossen, creativiteit
Materialen
16 VR-brillen
CoSpaces Pro-account
Voorwaarden
Tijdens de les werken de leerlingen (in tweetallen) op hun eigen laptops/chromebooks
Klik hier voor een kort filmpje met uitleg (gemaakt op onze materialendag): het eerste gedeelte gaat over 3D en V.R. (virtual reality) het tweede gedeelte over A.R. (augmented reality)