De bibliotheek gaat op 11 april over op een nieuwe manier van inloggen. Lees meer hierover op onze speciale pagina.

App maken - Winterswijk
in overleg
Datum in overleg
Categorie 4-12 jaar Digitale geletterdheid
Groep groep 6, groep 7, groep 8
Tags creatieve technologie Winterswijk
Prijzen
  • per groep € 90,00
  • 1 les: punten-/activiteitenabonnement Punten in mindering op tegoed 33 punten
Download Toevoegen aan agenda
Terug

App maken - Winterswijk

Verzorgd door de leesmediacoach van de bibliotheek

In deze les maken leerlingen met behulp van een app een gedeelte van een boek interactief, of ze maken een interactieve speurtocht door de school. Of ze ontwikkelen een quiz over een bepaald thema waarbij ze zelf de vragen en antwoorden verzinnen. Daarna testen ze elkaars app.

In overleg met de educatiemedewerker kies je het onderwerp van de les:

Interactief verhaal
In deze les gaan leerlingen een gedeelte van een boek interactief maken. Ze tekenen of fotograferen scenes uit het boek en bedenken hoe je door het verhaal heen gaat. Zo maken ze verschillende routes door het verhaal.

Interactieve speurtocht
Door verschillende aanwijzingen te fotograferen en in de app interactief te maken, maken de leerlingen een korte speurtocht langs 3 punten in school. Daarna worden de speurtochten met elkaar uitgewisseld en wordt er geprobeerd om de speurtocht van klasgenoten uit te lopen.

Quiz
Aan de hand van een actueel thema ontwikkelen leerlingen hun eigen quiz: ze bedenken de vragen en de antwoorden. Wat gebeurt er als je een goed antwoord geeft? Of een fout antwoord? Daarna testen ze elkaars quiz.

Opzet
Eén les van 90 minuten

Doelstellingen
Kerndoelen / leergebied
Samenwerken, Computational thinking, Problemen oplossen, Creativiteit.

Het product sluit aan bij
• 21e eeuwse vaardigheden
• Schrijven, non-lineaire verhaallijnen, interactief

Materialen
Ipads met de app POP van Marvel (Prototyping On Paper)


Helaas is het niet meer mogelijk om te reserveren. De reserveringsdeadline is verstreken op maandag 10 oktober 2022